Αν γυρνούσαμε λίγο πίσω στην ιστορία, θα μπορούσαμε να ψηλαφήσουμε τους λόγους για τους οποίους το ραδιόφωνο καθιερώθηκε ως μαζικό μέσο επικοινωνίας: Ήταν πιο γρήγορο και άμεσο από ότι οι εφημερίδες, αποτελούσε έναν δωρεάν (αν όχι τον μόνο) τρόπο να ακούσει κάνεις ηχογραφημένη μουσική και φυσικά, ήταν το μόνο μέσο που μπορούσε να σου κρατήσει συντροφιά με ζωντανές εκπομπές ακόμα και πολύ αργά μέσα στη νύχτα.Κατά μία έννοια, θα μπορούσαμε να είχαμε ήδη καταργήσει τα ραδιόφωνα μιας και η δωρεάν πρόσβαση στην τέχνη έχει γίνει πιο εύκολη από ποτέ, ενώ πλέον υπάρχει ακόμα και η τεχνική δυνατότητα για αναζήτηση τραγουδιών σύμφωνα με τις προτιμήσεις και τις συνήθειες του κάθε ακροατή ξεχωριστά. Οπότε, για ποιο λόγο να ανοίξει κανείς σήμερα το ραδιόφωνο;
Η δική μας οπτική περιλαμβάνει τα εξής:
- Γιατί μία εκπομπή μπορεί να γίνει παρέα σου, πίστη στο ραντεβού της την ίδια μέρα και ώρα, ενίοτε για χρόνια ολόκληρα.
- Γιατί ένας μουσικός παραγωγός θα σου προτείνει να ακούσεις έναν δίσκο που βρίσκεται λίγο πέρα από τα όρια ενός αλγορίθμου.
- Γιατί και μόνο από τη χροιά ενός εκφωνητή, την ώρα που λέει τις ειδήσεις, μπορείς να αντιληφθείς τα σχόλιό του για αυτές.
Τι θα λέγατε, λοιπόν, αν προσπαθούσαμε να συντονιστούμε όλοι μαζί στην ίδια συχνότητα;
Στο Μεσολόγγι, εδώ και μισό, περίπου, αιώνα έχει γίνει ένα δώρο, ο ραδιοφωνικός του σταθμός.
Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Σταθμός δεν είναι μια ιδιωτική επιχείρηση αλλά αποτελεί έκφραση και υλοποίηση του οράματος των Συλλόγου των ερασιτεχνών “Φίλων του Ραδιοφώνου”, ήδη από το μακρινό 1955. Ποιο θα μπορούσε να ήταν το δικό μας όραμα για τα επόμενα πενήντα χρόνια; Θα μπορούσε, άραγε, να χτιστεί ξανά μια κοινότητα “φίλων του ραδιοφώνου” που με το μεράκι τους και με τον ενθουσιασμό του ερασιτέχνη να ανανεώσουν το πρόγραμμα και τις δραστηριότητες του σταθμού; Θα μπορούσε να μετατραπεί σε έναν φάρο για δεκάδες/εκατοντάδες Μεσολογγίτες που ζούμε στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και τόσα άλλα μέρη στην Ελλάδα και το εξωτερικό;Θα μπορούσε ο σταθμός να πατήσει πάνω στην μεγάλη του αναγνωρισιμότητα και να μπει στην πρώτη γραμμή της προώθησης των τοπικών επιχειρήσεων, τουλάχιστον μέχρι την γεωγραφική κάλυψη του σήματος του;
Πολλά και ενδιαφέροντα τα ερωτήματα, όμως η εκπομπή μας έφτασε στο τέλος της. Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο σας, ανανεώνουμε το ραντεβού μας για κάποιο επόμενο τεύχος μας :-)
Δημοσίευση στο περιοδικό των Saltsinistas
Leave a Reply